سرشعله کوهنوردی

ساخت وبلاگ

به ندرت بسط فرمایید و در زمان جنبش خاطر بگیرید. سرشعله کوهنوردی هیچ گاه چیزی را برای نخستین دفعه در یک هجرت بلندمرتبه آزمون نکنید. مهارت ها را در یک دور و اطراف امن تمرین فرمایید و پیش از اینکه به آن‌ها نیاز داشته باشید به آن ها احاطه یابید. نیازی وجود ندارد در کوهستان باشید – تمرین نجات از ترک یخی را می اقتدار حتی‌د‌ر منزل هم اجرا اعطا کرد.

فهم وضعیت به صورت عمیق، اپ های متعددی ارتفاع میکشد و همینطور یادگیری فعالیت با همطنابتان و جنبش هموار و کارآمد ولی ایمن، به فرصت نیاز دارااست.

در غایت، در‌حالتی که حس میکنید که پرورش نمی‌کنید، از یک آموزگار مجرب امداد بگیرید. بسط دسته مهارت های خویش با یک دارای تخصص امن خیس از این میباشد که روی خودتان قمار فرمایید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 85 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:36

کوهستان حتی‌د‌ر گرم ترین فصل  سرشعله کوهنوردی سال هم قادر است با سوزوسرما همدم باشد. در ارتفاعات نیز مدام هواسردتر میباشد، به گونه ای که به ازای هر ۱۰۰۰ متر ارتقا طول بایستی انتظار کاهش ۳ تا ۵ سکو سانتیگراد دما را داشته باشید. در فیض حتی‌د‌ر فصول گرم سال نیز کمپینگ و شبمانی در ارتفاعات میتواند با سوز‌و‌سرما هم پا باشد. در‌این نوشته ی علمی به تیم ای از نکات اشاره میکنیم که دقت به آن‌ها سبب میگردد، شب راحتتر و ماندگار را در طبیعت تجربیات فرمایید.

فهرست محتوا  اکران 
با خیمه مطلوب استارت فرمائید.
او‌لین قدم در گرم ماندن اعتنا به خیمه میباشد. به کار گیری از خیمه با روزنه‌های زیاد و مواد نازک برای محافظت گرما امداد متعددی نمی‌نماید. چادرهای هوای سرد با پارچه قطور خیس ساخته می گردند. اکثری از آن ها یک روزنه در سقف برای دودکش اجاق‌گاز دارا هستند. چادرهای دوپوش کلاً گرم خیس می باشند، به دلیل آنکه هوای دربین دو لایه به طور عایق فعالیت می نمایند البته از طرف دیگر هنگفت خیس هم هستند.


از گرمای تن خویش سود ببرید.
اندازه خیمه شما نیز تفاوت متعددی ساخت و ساز خواهد کرد. ما بشر ها گرمای متعددی ساخت و ساز می‌کنیم. در حالتی که خیمه شما خیلی گرانقدر میباشد، نمی توانید از گرمای تن استعمال فرمایید. به کار گیری از یک خیمه ۴ نفره که فقط یک نفر در آن می خوابد، منطقی وجود ندارد. فشار دادن ۴ نفر در یک خیمه ۴ نفره کلیه شما‌را گرم نگه می‌دارد. بدین ترتیب در هوای سردتر یک خیمه خرد تعیین نمایید و اذن دهید گرمای بدنتان خیمه را گرمتر نگه داراست.

تفاوت را بدانید: تشک بادی در مقابل پد خواب
جدید امور معمولاً قطور ترین تشک بادی ممکن را تعیین می نماید. آن ها معمولا بلندمرتبه‌ترین و شل‌ترین تشکی را پیدا می‌نمایند که در چادرشان جا می‌گردد. هنگام کمپینگ در هوای سرد با این گرایش نبرد نمایید.

هر چه تشک بادی شما کلفت خیس باشد، گرم کردن هوای باطن تشک در یک شب سرد مشقت بار خیس میگردد. براین اساس هوا تحت عنوان یک عایق شغل نمی نماید. و آنگاه آن سوزوسرما مستقیماً به کیسه خواب شما نفوذ می نماید.

ممکن میباشد غیر منطقی به لحاظ رسد، ولی تشک نازکتر یا این که زیرانداز گرمتر می‌ماند. هوای درون گرم میشود و تحت عنوان عایق دربین کیسه خواب و زمین سرد فعالیت می نماید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:55

عینک کوهنوردی یکی اسباب ضروری کوهنوردی سرشعله کوهنوردی در ترفیع به ارتفاعات میباشد. این وسیله در عین حفظ از دیده ها بایستی رویت کرد جامعی تولید نماید. به‌دنبال به خصوصیت های مربوط به بدنه و لنز در یک عینک مطلوب وضعیت ارتفاعات اشاره خوا‌هیم کرد.

فهرست محتوا  اکران 
عینک کوهنوردی بهتر چه خصوصیت هایی داراست؟
۱. قاب عینک کوهنوردی
یکی مهم‌ترین نگرانی های کوهنوردان در‌این ارتباط، ماندن عینک در مکان خویش میباشد. تکنولوژی به فعالیت رفته در فریم عینک کوهنوردی به معنای نگهداری این تلاش خواهد بود. در شکل استعمال از یک فناوری صحیح، شما حتی داشتن عینک به طور را نیز بایست فراموش نمایید. درین قسمت، به طرز فعالیت، پوشش و تناسب برای یک عینک کوهنوردی صحیح خوا‌هیم پرداخت.

۲. چسبیدن به طور – GRIP
چسبیدن صحیح به طور یک لازمه در تعیین عینک کوهنوردی میباشد. واپسین چیزی که در طول یک ترفیع مشقت بار می‌خواهید داشته باشید این میباشد که عینکتان دایما جابجا خواهد شد یا این که از روی صورتتان بیافتد. شکل چرب و عرق کردن محل قابل قبولی برای لیز تناول کردن عینک خواهد بود، مگر اینکه پباده سازی و متریالی نیکی برای ایجاد کرد آن در لحاظ گرفته گردیده باشد. خصوصیت اصلی دیگر درین ارتباط سد میباشد. سد پشتی متصل به عینک به شما یاری می نماید تا در حین نرم افزار عینکتان را در مکان خویش ثبت نمائید.

۳. پوشش
شایسته ترین عینک کوهنوردی هم از نظر طول کادر و هم از کنارها بایستی از پوشش بالایی منتفع باشد. یک کادر با لنزهای بلند قابلیت حفظ مناسب و حداکثر پوشش را مهیا می نماید تا دیده در مقابل اشعه مضر UV مراقبت گردد. همینطور محافظ های کناری با امکان انتقال بازدارنده از ورود نوروفروغ از گوشه عینک می گردد.

۴. تناسب
واپسین آیتم درین نصیب تناسب میباشد. یافتن یک عینک کوهنوردی که از سطح بالای راحتی و سعی برخوردا باشد، مداقه دارااست. پلهای بینی و شقیقه های لاستیکی یکی موادسازنده اصلی می باشند که با کاهش فشار روی بینی و شقیقه سبب کاهش احتمال سردردهای ناشی از فشار می گردند.

در انتها خوب میباشد پیش از خرید عینک آنرا روی شکل بررسی فرمایید. این شغل به شما امداد می نماید تا سایز مطلوب صورتتان را بیابید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:40

در حین گزینش کلنگ کوهنوردی باید سرشعله کوهنوردی سایز و شغل متبوع را نظر کرد. برای پیمایش همگانی از کلنگهای دارنده شفت نادر انحناتر به صورت معمول استعمال میشود. اشکال کلاسیک کلنگ برتر و گونه های تازه معمولا کوتاه خیس می‌باشند.

برای عبور از فریزر یا این که صعودهای فنی و سنگنوردی به طناب نیاز خواهد بود. اشکال و اقسام طناب کاربردهای گوناگون دارا‌هستند. درباره‌ی طناب گزینه استعمال در فهرست وسایل کوهنوردی مشاجره های تحت را می بایست در حیث گرفت:

استاتیک یا این که دینامیک بودن طناب
وزن طناب
سیستم طناب : تک طناب ، دوقلو یا این که نیم طناب.
ارتفاع طناب
قطر طناب
کم آب شدن یا این که Dry treatment
هارنس کوهنوردی
یک هارنس استاندارد سنگنوردی را می اقتدار برای کوهنوردی هم بهره برد. هارنس های ویژه کوهنوردی تعداد بندهای کمتری داشته و سبکتر میباشند.

امکانات کمک سوراخ در کوهنوردی
در حالتی که که از یک حوزه‌ یخچالی عبور میکنید، ما یحتاج میباشد امکانات کمک در ترک را به یاور ببرید. وسایل کوهنوردی موردنیاز برای یاری ترک مشتمل بر : ابزار یکطرفه مانند میکروترکشن ، نبشی برف ، تسمه و … قادر است باشد.

مرتبط : شناخت با یخنوردی

کارابین برای کوهنوردی
برای صعودهای فنی به صورت معمول نیاز به یک‌سری کارابین پیچ و بی آلایش است. تعداد ظریف این کارابینها هم به نوع ترفیع نیاز داراست. به صورت نمونه برای ترفیع گرده آلمانها به صورت معمول به چهار کارابین پیچ نیاز میباشد.

امکانات کمپنیگ
نرم‌افزار هایی که بیش تر از یکروز به ارتفاع بیانجامند به امکانات کمپ نیاز خواهند داشت. کوله تعالی ، کیسه خواب و زیرانداز و … قسمتی از وسایل کوهنوردی مایحتاج درین فهرست هستند.

کوله پشتی کوهنوردی
کوله های کوهنوردی به صورت معمول باریک خیس میباشند ، که منجر میگردد در چنگ به سنگها و تکان روی سنگ دستها آزادی شغل بیشتری داشته باشند. همینطور این کوله ها دارنده سد حمایل کلنگ نیز می‌باشند و روی بعضا نیز لوپ اتصال ابزار قراردارد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 341 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:55

کت های مالامال در قبال نفوذ رطوبت عایق نیستند. سرشعله کوهنوردی البته به صورت قابل‌توجهی تن را گرم نگه می دارا هستند. لذا برای کوهنوردی در فصل زمستان الزامی میباشد.

امکانات ما یحتاج برای کوهنوردی در فصل‌زمستان: یک جفت جوراب اضافه

جوراب های ورزشی و کوهنوردی اضافه برای مواردی که جوراب شما تر میگردد بسیار موردنیاز و ضروری میباشد حتی‌د‌ر مواقع بیواک (بیتوته) میتوانید با تغییر دادن جوراب ها، پاهای خویش را گرم فرمائید.

دراین باره پیشنهاد میشود تا از پوشیدن جورابهای نخی و پنبه ای دوری کنید. به این دلیل‌که پنبه رطوبت ناشی از تعریق پا را در خویش نگه میدارد. در سود بعد از یکسری ساعت در نوک انگشتان خویش شم سوزوسرما میکنید. این سوزوسرما کم کم به آحاد تن شما منتقل میشود. حتی‌د‌ر وضعیت بحرانی میتواند باعث به یخ زدگی انگشتان پاهایتان گردد.

امکانات مایحتاج برای کوهنوردی در فصل‌زمستان: دستکش و کلاه اضافه
ترفیع از سنگ ها و نگه داشتن ابزاری زیرا کلنگ و یخ شکن به برهه زمانی وقت گیر سبب ساز می شود تا دستکش کوهنوردی و اسکی شما به تدریج یخ بزند. در‌این حالت ضروری میباشد تا دستکش و کلاه خویش را بده بستان فرمایید. این مبادرت باید پیش از آنکه دستان شما سرد گردد، ایفا گیرد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 130 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:54

خرید اجاق‌گاز کوهنوردی میتواند خیلی مشغول کننده سرشعله کوهنوردی باشد یا این که تبدیل به یکی‌از مشقت بار‌ترین فعالیت‌های جهان خواهد شد! بستگی داراست چقدر داده ها و دانایی درخصوص راز شعله کوهنوردی داشته باشید. شاید یک جنس برای شخص دیگر اثر گذار باشد اما برای شما ابداً کاربردی نباشد. پس خوب میباشد در خصوص تولیدها دانایی بی نقص پیدا فرمائید و با دقت به نرم‌افزار‌ریزی کوهنوردی خویش، جنس مناسبتان را پیدا نمائید.برای ادراک بیشتر این داده ها با ما همدم باشید:

وزن سرشعله کوهنوردی
همانطور که گفتیم، وزن دقت آخری هر کوهنورد یا این که بک پکر میباشد. چون وزن کوله‌پشتی برایشان از التفات بالایی برخوردار‌است. به همین عامل به کوله‌چینی دقت بالایی می‌نمایند. برایتان پرسش میباشد که چرا از لحظه اولیه طبق این خصوصیت تعیین نمیکنند؟ بایستی بگوییم صحت دارد که غرض کشف کردن مدل‌ترین رمز شعله می باشد ولی سرشعله کوهنوردی انتخابیتان می بایست همه خصوصیت‌های موردنیاز را در کنار سبکی داشته باشد. در غایت میدانید که سرشعله کوهنوردی هنگفت ‌ترین عضو کوله‌پشتی شما وجود ندارد. پس در شرایطی که قصد معدود کردن وزن کوله‌پشتی خویش را دارید، به کوله‌چینی خویش بیشتر دقت فرمائید. مطمئنیم با تغییر تحول اصول آن مکان کافی برای سرشعله کوهنوردی مطلوب خویش پیدا می کنید.

تهیه و تنظیم کننده فشار اجاق کوهنوردی
یک رمز‌شعله بی آلایش برای پر‌نور ماندن تنها به فشار هوای باطن کپسول متعلق میباشد. یعنی توسط فشرده بودن هوای باطن آن و جابجایی فشار میباشد که سوخت به سرشعله میرسد. این مسأله با هر توشه به کار گیری کاهش مییابد. یعنی هر چه از پُر بودن کپسول نادر خواهد شد، معیار جابجایی سوخت هم کاهش پیدا می‌نماید و ممکن میباشد به جایی رسد که دیگر جابجایی سوخت قابلیت و امکان‌پذیر نباشد. حالا فکر کنید که‌این حادثه در ارتفاعات بالا و نزدیک با فشار هوا چقدر اذیت کننده خواهد بود! ولی بهتره اشاره کنیم در دماهای تحت این حادثه شدید‌خیس می گردد. دارا بودن یک تهیه و تنظیم‎‌کننده بر روی سرشعله کوهنوردی این مشکلات و گرفتاری‌های فکری را از شما بدور می‌نماید و میتوانید به آسانی معیار ورودی سوخت راز‌شعله خویش را کم و بیش نمایید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 102 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:18

سوخت کپسول‌ها به طور گاز و مایع میباشد. سرشعله کوهنوردی اذن بدهید این دو نوع را به طور بدون نقص به شما معرفی کنیم و در‌این فی مابین مزایا و معایب آن را با هم پژوهش کنیم:

سوخت گازی کپسول سرشعله کوهنوردی دربردارنده ترکیبی از سوخت ایزوبوتان و پروپان پایین فشار با ادغام 80 به 20 هست. این کپسول‌ها به راحتی در دسترس میباشند، به کار گیری از آن ها سهل وآسان میباشد و در تمامی‌ی مورد ها به جز موقعیت مشقت بار و محدودیت‌های آن، حریق را برای شما نگهداری می‌نمایند. از کپسول سرشعله کوهنوردی می بایست به خیر و خوبی حفظ فرمایید تا از نشت و ساخت و ساز وضعیت خطرناک آن پرهیز خواهد شد. هم اینگونه قوطی‌ها و مخازن سوخت نباید بیش تر از حد گرم یا این که سرد شون؛ البته سوخت‌های مایع را نیز نمی‌قدرت فراموش کرد. سوخت‌های مایع معمولاً بنزین و نفت سپید می‌باشند که در به کار گیری از آنان می بایست جوانب احتیاط را رعایت فرمایید. مثلا حضور یک بطری دیرین و پلمپ بی‌چگونگی کافی میباشد تا کلیه لوازمتان بوی نا‌خوشایند این سوخت را به خویش بگیرد.

مسأله دو‌مین که راجع‌به این نوع سوخت می بایست بدانید، محافظت و ذخیره‌سازی آن میباشد. در یک صحبت بگوییم که به هیچ عنوانً احتکار کردن این سوخت را به صورت آحاد فراموش نمایید. شما نمی‌توانید از این نوع سوخت برای دوران زمانبر محافظت نمائید. حتی زمانی که از یک نرم‌افزار کوهنوردی گشوده می گردید، می بایست بدانید میخواهید با سایر‌ی سوخت خویش چه کاری جاری ساختن دهید، چون در غیر این شکل این سوخت دیگر قابل به کار گیری نخواهد بود. اکسیژن جانور در سوخت به گذر زمان فرصت سبب تجزیه‌ی آن میگردد. در فیض ممکن میباشد قابلیت و امکان اشتعال‌زایی خویش را به راحتی از دست دهد. فرض نمائید در اواسط یک اپلیکیشن با حمل راز شعله کوهنوردی و سوخت آن قصد داشتید یک غذای دلچسب بپزید؛ البته حتی نمی توانید آن را پر‌نور فرمائید! مسلماً هیچ کس نمی خواهد در آن لحظه به مکان شما باشد.

اما می دانیم که سوخت‌های مایع یه خرده حجیم و هنگفت ‌خیس میباشند و حمل خلل‌تری دارا هستند البته در هوای خیلی سرد شاید گزینش بهتری باشند. نکته جذابی که راجع به این نوع سوخت وجود داراست؛ گرایش هیچهایکر‌ها یا این که بک‌پکر‌ها برای به کار گیری از این نوع سوخت میباشد. اما خیر صرفا به خیال و خاطر مقرون بصرفه بودن آن‌، بلکه دسترسی سهل وآسان‌خیس به سوخت آن‌هاست که دقت بخش اعظمی از اشخاص را به خویش جلب نموده است. نکته حائض اهمیت‌خیس این‌که سوخت مایع قابلیت حمل با هواپیما را به شما میدهد. در حالی که عالی میباشد کپسول گاز را درون هواپیما حمل نکنید. البته مدام میتوانید مکان خالی مخزن سوخت مایع را با خویش ببرید و خیالتان از سوخت آن سهل و آسان باشد و جای جای میخواهید میتوانید آن را لبریز نمائید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 78 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:34

کوهنوردی به عنوان مثال تفریحات سرشعله کوهنوردی پرطرفدار فی مابین عموم میباشد در صورتی حرفه ای اجرا نشود نیاز به امکانات متعددی ندارد. فواید کوهنوردی را دستِ‌نادر نگیرید. ورزش کوهنوردی قادر است پیاده‌روی در تپه‌های ذیلِ کوه باشد و یا این که بالارفتن از کوه‌های مشقت بار و صبر‌فرسا. هرچند که در هر دو موقعیت شما نیاز به استخراج داده ها راجع به این ورزش و تفریح دارید. به دنبال این مقاله فیتامین شمارا با ورزش کوهنوردی و گونه های آن و امکانات موردنیاز این ورزش دیدنی آشنا میکنیم.

ورزش کوهنوردی چیست؟
کوهنوردی دقیقا چیست؟ در‌حالتی که برای تفریح به کوه بروید و پاره ای هم در دامنه کوه یا این که تپه‌ها بالا ذیل کرده باشید یعنی کوهپیمایی. کوهنوردی با کوه‌پیمایی فرق داراست و بغرنج‌خیس میباشد؛ در حالتی‌که از مسیرهای فنی کوهستان عبور نمائید و برای پیمایش مسیرهای سنگی و یخی از ابزار به کار گیری فرمایید، شما کوهنوردی ایفا داده‌اید.

البته عمل‌های مرتبط با کوهستان بسیار پهناور میباشد و قادر است صرفا مشتمل بر اپلیکیشن پیاده روی در دامنه کوه یا این که ترفیع به ارتفاعات و قله باشد! کوهنوردی برای بعضی درتوان تفریح و برای برخی بسیار حرفه ای میباشد؛ حتی برای بعضا اشخاص کوهنوردی یک عمل میباشد.

انواع متعدد کوهنوردی
کوهنوردی زیرشاخه‌های متعددی دارااست و در بعضی از زیرشاخه‌ها مسابقات ورزشی حرفه ای هم برگزار می شود (مثل دوی کوهستان و دوچرخه‌سواری کوهستان). به عنوان مثال گونه های گوناگون کوهنوردی عبارتند از:

یخ‌نوردی
دره‌نوردی
غار نوردی
کوه نوردی
کوه‌پیمایی
سنگ‌نوردی
صخره‌نوردی
رسیدن به قله

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 300 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:17